Selasa, 30 April 2013

11 CARA MOHON MAAF

Hai kawan-kawan Miss S semua...
terima kasih sebab sudi membaca entri kat blog Miss S..
hari ni jom gelakcute dulu....(hihihihihihihihi)

Hari ni Miss S nak kongsi cara bagaimana cara nak mohon maaf.
Kalau korang semua dah pening tak tahu cara nak minta maaf kat orang yang korang sayang..
(org yg korang sayang tak semestinya bf/gf korang..)

Jom baca 11 cara untuk mohon maaf.

1.Hantarkan sejambak bunga ke rumah atau pejabatnya serta selitkan sekali kad ucapan yang ditulis dengan kata-kata indah untuk memujuknya.

2.Coklat boleh menenangkan. Hadiahkan padanya tanda kamu mohon maaf dan tenangkan dia dengan menyuap coklat tersebut ke mulutnya.

3.Kad ucapan yang tertulis 10 sebab mengapa si dia perlu memaafkan kamu. Perkara pertama yang harus kamu tulis ialah kamu amat menyintainya dan tidak mahu kehilangan dia.

4.Bagi yang agak jiwang atau yang meminati muzik apa kata kamu tujukan lagu padanya di radio kegemaran kamu berdua dengan ucapan maaf atau kamu nyanyikan sendiri untuknya. Tapi jangan sumbang sudahlah.

5.Masak makanan kegemarannya dan beri layanan sebaiknya agar si dia merasakan begitu bertuah memiliki insan istimewa sepertimu.

6.Bawa si dia ke tempat yang tenang dan permandangan yang cantik misalnya di pantai-pantai, pusat-pusat perangian yang lain bagi menyejukkan hati  si dia dan mudah untuk kamu mohon maaf.

7.Imbas kembali saat-saat manis kamu berdua dan pujuklah si dia agar memaafkan kamu demi kenangan manis itu.

8.Hantarkan sekeping nota kata maaf dan sekuntum bunga di hadapan rumahnya di awal-awal pagi sebelum si dia keluar dari rumah. Pastinya si dia akan lembut hati apabila melihat kesungguhan kamu itu.

9.Tidak perlu hadiah yang berharga atau kad tetapi dengan kata-kata maaf serta dengan senyuman yang ikhlas boleh juga melunturkan kemarahan seseorang.

10.Menghantar SMS atau emel yang boleh membuat si dia ketawa tetapi dalam pada itu jangan lupa selitkan kata-kata maaf.

11.Untuk lebih kreatif, rakam video kamu meminta maaf darinya atau buat video kamu minta maaf dan hantar kepadanya atau muat naik ke Youtube @ Facebook.


(MISS "S" GELAKCUTE)
(sumber:Majalah remaja)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan